Forstanderhaven

Langelinieskolen har en stor og grøn have, bag den gule bygning på Kastelsvej, ud mod Ho Chi Min stien, som løber langs bagsiden af skolen. I gamle dage var haven en privat have, der hørte til forstanderboligen på Skolen på Kastelsvej, som skolen til døve børn hed.
Nu er haven et fælles område, som bruges både af skole og fritidsinstitution, som grønt udeområde, til udeundervisning og bare som et sted med højt til himlen og plads til at rode lidt i jord og være til.

Her er et helt særligt sted til eleverne på skolen. Haven og drivhuset bliver brugt til naturvejledningsforløb og sociale understøttende forløb i skoletiden, hvor klasserne har mulighed for at lave forskellige relevante forløb. Her kommer de i haven, laver mad og lærer om naturen og årets gang.

Efter skoletid er haven åben for børnene fra 0.-3. kl., der går i fritidsinstitution.
Her kan de hjælpe til med dyrene og bruge haven som et dejligt og roligt sted at lege.

Læs mere om Forstanderhaven her:
Forstanderhaven (@forstanderhaven) • Instagram-billeder og -videoer

Forstanderhaven - Startside | Facebook