Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Langelinieskolens elevforening

Langelinieskolens elevforening

 

Vedtægter for Langelinieskolens elevforening. 

 

§ 1 Navn

Foreningens navn er Langelinieskolens elevforening. Foreningen er stiftet den 21.02.2022

§ 2 Formål

Foreningens formål er at:

  1. Skabe gode muligheder for elevaktiviteter for skolens elever.

  2. Styrke elevtrivsel, klassefællesskab og faglighed for skolens elever.

§ 3 Hjemsted

Foreningens hjemsted er Langelinieskolen, Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen, Holsteinsgade 41 og Kastelvej 58, 2100 København Ø.

§ 4 Medlemskab

Stk. 1. Alle nuværende elever og ansatte kan blive medlem af foreningen. 

Stk. 2. Medarbejdere på orlov opretholder deres medlemskab af foreningen. 

Stk. 3.Medlemskab af elevforeningen er gratis. 

§ 5 Udmeldelse

Udmeldelse sker ved skriftlig henvendelse til forenings kasser. 

§ 6 Foreningens bestyrelse

Stk. 1. Foreningen ledes af en bestyrelse på min tre medlemmer. Bestyrelsen består af en formand, en næstformand, en kasserer, samt tre suppleanter. 

Stk. 2. Formanden leder bestyrelsesarbejdet. 

Stk. 3. Bestyrelsen vælges for to år ad gangen.

Stk. 4. Suppleanter vælges for to år ad gangen. 

Stk. 5. Revisionen består af en ansat på Langelinieskolen, udpeget af bestyrelsen. 

Stk. 6. Bestyrelsen skal afholde mindst to bestyrelsesmøder om året og er beslutningsdygtig, når mindst to medlemmer, indbefattet enten formand eller næstformand, er til stede.

Stk. 7. Bestyrelsesbeslutninger afgøres ved almindeligt stemmeflertal – i tilfælde af stemmelighed, tæller formandens stemme dobbelt. 

Stk. 8. Bestyrelsen kan nedsætte udvalg. Udvalgsmedlemmerne behøver ikke nødvendigvis være en del af bestyrelsen. 

Stk. 9. Bestyrelsesarbejdet er vederlagsfrit. Langelinieskolen stiller lokaler til rådighed uden beregning. Kassereren kompenseres tidsmæssigt for koordinerende arbejdsopgaver.

§ 7 Generalforsamling

Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes en gang om året inden for årets første kvartal. For at generalforsamlingen skal være lovligt varslet, skal indkaldelsen vedhæftet dagsorden være udsendt til samtlige medlemmer senest 14 dage inden afholdelse af generalforsamlingen. Indkaldelsen vedhæftet skal sendes via de distributionslister, der indeholder alle medarbejderne.

Stk. 1. Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være indgivet skriftligt til bestyrelsen senest syv dage før generalforsamlingen.

Stk. 2. Forslag til vedtægtsændringer skal optages på et særskilt punkt.

Stk. 3. Når generalforsamlingen er lovligt varslet er den beslutningsdygtig uanset de fremmødte medlemmers antal.

Stk. 4. Alle medlemmer har møde- og stemmeret. Stemmeafgivning kan kun ske ved personligt fremmøde og sker ved håndsoprækning.

Stk. 5. Alle afgørelser træffes ved simpel stemmeflerhed – hvis der ikke er stemmeflerhed, er det bestyrelsen der træffer den endelige beslutning.

Stk. 6. Ethvert medlem er valgbart. Et fraværende medlem kan vælges, såfremt der foreligger samtykke fra vedkommende. 

Stk. 7. Revisionen er ikke medlem af bestyrelsen.

Stk. 8. Generalforsamlingen har følgende dagsorden:

  1. Valg af dirigent og referent

  2. Godkendelse af dagsorden 

  3. Formandens beretning 

  4. Fremlæggelse af regnskab

  5. Indkommende forslag

  6. Valg ifølge vedtægterne

  7. Eventuelt 

§ 8 Ekstraordinær generalforsamling 

Stk. 1. Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når mindst tre bestyrelsesmedlemmer eller 1/3 af foreningens medlemmer ønsker det.

Stk. 2. Indkaldelse sker som nævnt i § 7. Med indkaldelsen skal følge en motiveret dagsorden, hvor første punkt skal være: Valg af dirigent. 

§ 9 Tilmelding/afbud til arrangementer

Stk. 1. Ethvert medlem, der ønsker af deltage i elevforeningens arrangementer, skal senest tilmelde sig på dagen for tilmeldingens udløb. 

Stk. 2. Der er bindende tilmelding til arrangementer og evt. deltagerbetaling refunderes ikke.

§ 10 Økonomi

Stk. 1. Foreningen støtter elevaktiviteter for elever og klasser på Langelinieskolen. Disse aktiviteter finansieres af indsamlede midler fra elevforeningen, og uddeles via en klassekasser for hver klasse. 

§ 11 Regnskab og revision

Stk. 1. Elevforeningens regnskabsår går fra den 01. januar – 31. december. 

Stk. 2. Kassereren fører elevforeningens regnskab.

Stk. 3. Regnskabet skal revideres af den på generalforsamlingen valgte revisor og fremlægges til godkendelse på den årlige generalforsamling. 

§ 12 Vedtægtsændringer

Ved ændring af godkendte vedtægter kræves det, at disse godkendes på et af generalforsamlingens møder med 2/3 afgivende stemmer i forhold til fremmødte stemmer. For at en vedtægtsændring kan behandles, skal ændringen være fremsendt elevforeningens medlemmer senest en uge før generalforsamlingen. Bestyrelsen vil herefter fremsende en opdateret dagsorden til elevforeningens medlemmer. 

§ 13 Elevforeningens opløsning

Stk. 1. Beslutning om elevforeningens opløsning kan kun træffes på en ekstraordinær generalforsamling, indkaldt med dette ene punkt på dagsordenen. 

Stk. 2. Opløsningen af elevforeningen kræver, at mindst halvdelen af medlemmerne er til stede på generalforsamlingen, og at beslutningen derom vedtages med mindst 2/3 af de afgivne stemmer. Såfremt nævnte stemmetal ikke opnås, er forslaget bortfaldet. Hvis det nævnte antal medlemmer ikke er til stede, og forslaget fastholdes, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, på hvilken forslaget kan vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer uden hensyn til antal tilstedeværende medlemmer. 

Stk. 3. Såfremt elevforeningen opløses, skal de midler, elevforeningen råder over, det vil sige kassebeholdningen, overføres til Langelinieskolens regnskab svarende til Langelinieskolens evt. udlæg. Evt. restbeløb doneres til et velgørende formål via UNICEF Danmark.

Nærværende vedtægter er vedtaget med stemmeflertal på elevforeningens første generalforsamling den 21.02.2022 og er gældende fra samme dato. 

 

Bestyrelsen består af:

Formand: Skoleleder Kristian Borg

Næstformand: 

Kasserer: Lærer Charlotte Stjerne