Rettighedsskole

Hvorfor er vi optaget af arbejdet med børns rettigheder her på Langelinieskolen?

Fokus i skolens arbejde med børns rettigheder er elevernes trivsel og dannelse som et fundament for et stærkt og åbent læringsmiljø

Der er ikke tale om et politisk eller religiøst funderet projekt, men et skoleprojekt der tager afsæt i det lovgivningsmæssige grundlag, som alle skoler i Danmark arbejder ud fra.

Værdier som lighed, værdighed, respekt, tolerance og deltagelse er i fokus, når vi aktivt inddrager børnerettighederne i skoles læringsmiljø. For eleverne har det konkret betydet mere medbestemmelse og inddragelse, bl.a. gennem skolens rettighedsråd og elevråd. Derudover er elevernes trivsel forbedret, hvilket afspejles i den nationale trivselsundersøgelse.

Herunder kan du læse årsplanen for hvordan Langelinieskolen arbejder som rettighedsskole.

Årshjul 2024

Shape Created with Sketch.

Handlingsplan 2022 - Rettigheder på nettet

Shape Created with Sketch.