Fritidsaktiviteter

FRITIDSORDNINGEN VED LANGELINIESKOLEN

Fritidsordningen er for børn fra 0. til 3. klasse og er et fritidstilbud for alle børn i indskolingen på Langelinieskolen.

Daglig tilbydes der forskellige aktiviteter og vi har fokus på en hverdag med høj kvalitet for børnenes trivsel og læring. Børnene kan frit vælge mellem forskellige legemiljøer, værksteder og aktiviteter, vi prioriterer således at børnene oplever en struktur i hverdagen, der byder på en vekselvirkning mellem voksenstyrede aktiviteter og fri leg.

Aktiviteter som billedkunst hvor der udtrykkes gennem at udvide deres billedsprog, eksperimentere og undersøge materialer og metoder.

Sport, leg og bevægelse indgår som en naturlig del af hverdagen, hvor muligheder for idræt i vores sale styrker børnenes evne til at være et hold og tage hensyn til hinanden.

dramaværkstedet ønsker vi at udvikle børnenes fantasi og kreativitet og skabe et miljø hvor børnene har rig mulighed for at lære sig selv og hinanden at kende i en social og forpligtende relation.

Udeliv og natur på stenbroen. Vi tilbyder en grøn oase midt i byen, som har til formål at give børnene en større indsigt i naturens kredsløb. Forstanderhaven bruges af både skole og fritidsordningen. Den grønne oase rummer en mangfoldighed af træer planter eg smådyr, som i leg og undervisning giver børnene en nær forståelse af hvor maden kommer fra.

Yderligere fokus mål for os er, at dagen i fritidsinstitutionen skal rumme tryghed og inspiration for det enkelte barn. Vi har derfor særlig opmærksomhed på: At have venner og mulighed for at danne venskaber. At være med til at bestemme, en del af demokratisk dannelse. At kunne gøre det man har lyst til og have det rart sammen, og at leg, frivillighed og fritid hænger sammen.

At børn og voksne arbejder sammen om noget fælles.