Månedsbrev

MÅNEDSBREV – April 2024

NYE FRIKVARTERSTILBUD I HOLSTEINSGADE

I forbindelse med årets handlingsplan, har rettighedsrådet arbejdet med artikel 31, som bl.a. omhandler retten til leg, fritid, kreativitet og kultur. Vores fokus har bestået i at få mere at dette ind i skoledagen. Vi vil derfor åbne op for nye tilbud til eleverne i frikvartererne i Holsteinsgade. De nye frikvartersinitiativer er drevet af elever. Se følgende beskrivelse af de nye frikvarterstilbud her:

Bræt -og kortspilsklub:

Hvad: Her kan du hver tirsdag komme og spille kortspil og brætspil. Medbring gerne selv dine spil enten hjemmefra eller fra din klasse.

Spilklubben kræver intet EAT-pas.

Hvor: I EAT loungen

Hvordan: Du skriver dig bare på listen med navn og klasse. Der er plads til 8 elever.

Hvornår: Hver tirsdag i det store spisefrikvarter.

Læse -og litteraturcafé:

Hvad: Her kan du hver onsdag komme og læse bøger, anbefale bøger og tale om litteratur.

Læseklubben kræver intet bibliotekspas.

Hvor: I mødelokalet på PLC/biblioteket

Hvornår: Hver onsdag i spisefrikvarteret.

Lektiecafé:

Hvad:  Her kan du hver ­­­­fredag komme og lave dine lektier eller få hjælp til lektierne af andre elever.

Lektiecaféen kræver intet bibliotekspas.

Hvor: I mødelokalet på PLC/biblioteket.

Hvordan: Du skriver dig bare på listen med navn og klasse. Der er plads til otte elever.

Hvornår: Hver fredag i spisefrikvarteret

Vi er desuden i dialog med elevrådet, som vil stå for organisering af "Lån og Leg" på et senere tidspunkt i år.

Langelinieskolen